Vzdušné sily SR Vzdušné sily Slovenskej repubiky sú zložka ozbrojených síl Slovenskej republiky, ktorej úlohou je zaistenie vzdušného priestoru Slovenska, obrana zvrchovanosti Slovenskej republiky, dôležitých politických a hospodárskych centier, regiónov a vojsk pred údermi vzdušného protivníka, ako aj priama podpora boja pozemných síl. Veliteľ vzdušných síl SR je od roku 2005 generálmajor Ing. Juraj Baránek.
Mikoyan Gurievič MIG - 29AS Nadzvukové stíhacie bojové lietadlo Rozpätie krídel : 11,36 Dĺžka :17,32 m Výška : 4,73 m Max. vzletová hmotnosť : 18 840 kg Maximálny dolet : 1430 km Maximálna rýchlosť : 2400 km/h Pohonná jednotka : 2x turbodúchadlové motory Sarkisov RD-33k, 93,75 kN jeden Stúpavosť : 330 m/s Dostup : 18 000 m Výzbroj : kanón kalibru 30 mm, osem vonkajších závesných stĺpikov až na 4500 kg výzbroje.
Doprevádzanie TU-154
MIG - 29-ky nad Sliačom...
Ochrancovia slovenského neba
Takto to vyzerá, keď je na Sliači 11 strojov
Maximálka MIGu-29 je až 2400 km/h, čo je približne 2x viac ako rýchlosť zvuku
MIG-29 v novej digital kamufláži ktorý slúži od 29.2.2008. L - 39 Albatros
Cvičné jednomotorové prúdové lietadlo Rozpätie krídel : 9,44 m Dĺžka :12,13 m Výška : 4,7 m Max. vzletová hmotnosť : 4410 kg Maximálny dolet :1000 km Maximálna rýchlosť : 750 km/h Pohonná jednotka : turbodúchadlový motor Ivčenko Al-25TL, 17,14 kN jeden Stúpavosť : 22 m/s Dostup : 11500 m Výzbroj : dvojhlavňový kanón kalibru 23 mm, 2 riadené strely vzduch-vzduch, raketomety na rakety kalibru 57 alebo 122mm, bomby do 1000 kg
L - 39 je najpoužívanejším prúdovým výcvikovým lietadlom na svete.
Dňa 15.apríla 2004 odletel na Sliač posledný L-39 Albatros leteckej akrobatickej skupiny Biele Albatrosy. Tento dátum možeme považovať za deň zániku skupiny !!!
Biele Albatrosy bola prvá akrobatická skupina na Slovensku, dúfame že nie posledná... L - 410 UVP
Ľahké transportné a dopravné lietadlo Kapacita : 19 pasažierov alebo 1710 kg. Rozpätie : 19,48 m Dĺžka : 14,42 m Výška : 5,83 m Max. vzletová hmotnosť : 6400 kg Maximálny dolet : 1000 - 1200 km Maximálna rýchlosť : 388 km/h Pohonná jednotka : 2x Walter M601E , 560 kW jeden Dostup : 7000 m
L - 410 používa aj okrem iných armáda v Djibouti (Severná Afrika) a Comoros (Južná Afrika).
Antonov AN - 24
Ťažké transportné lietadlo Kapacita : 52 pasažierov alebo 5500 kg. Rozpätie : 29,20 m Dĺžka : 23,53 m Výška : 8,32 m Max. vzletová hmotnosť : 21 000 kg Maximálny dolet : - s max. nákladom : 550 km - s max. množstvom paliva : 2400 km Maximálna rýchlosť : 500 km/h Pohonná jednotka : 2x turbovrtuľový motor Ivčenko AI-24A , 1887 kW jeden Dostup : 4000 - 6000 m 19. januára 2006 jeden zo slovenských An-24 havaroval s 43 (28 z nich boli vojaci) osobami na palube 3 km od slovensko-maďarských hraníc. Haváriu prežil iba jeden pasažier. Lietadlo sa vracalo s členmi slovenskej mierovej misie KFOR, ktorí pol roka slúžili v Kosove. Príčinou havárie, pri ktorej sa stroj zrútil do lesa na svahu pohraničného kopca bolo pravdepodobne nedodržanie bezpečnostných predpisov pri pristávacom manévri. Česť Ich pamiatke...
Stroj bol vyvinutý aby nahradil dopravný Iľjušin Il-14 na stredné a krátke vzdialenosti.
Biela kamufláž AN - 24.
Vojenskí výsadkári.
Posádku tvoria 2 piloti, navigátor a rádiotelegrafista. Mil MI - 24 HIND-D
Ťažký dvojmotorový bojový vrtuľník Priemer rotora : 17,3 m Dĺžka trupu : 16,8 m Dĺžka s rotormi : 21,35 m Výška : 5,7 m Max. vzletová hmotnosť : 11500 kg Maximálny dolet : 595 km Maximálna rýchlosť : 335 km/h Pohonná jednotka : 2x turbohriadeľové motory Isotov TV3-117V,2200 kW jeden Dostup : 4600 m Výzbroj : štvorhlavňový guľomet 12,70 mm, dva kanónové kontajnery GŠ-23L 23 mm, štyri riadené protitankové strely AT-6 Spiral
Letecký výcvik v horskom teréne v Nízkych Tatrách na Chopku. Zasúvanie podvozku.
MI - 24 je jeden z najspoľahlivejších bojových vrtuľníkov sveta
MI-24 bol vyrábaný v byvalom Sovietskom zväze. Mil MI - 17
|
Tvorba webových stránok na WebLahko.sk | Nahlásiť protiprávny obsah! | Mapa stránok |